|
Доклади
РИЦАРСТВО И ОРДЕНИ
В днешно време, когато някой прочете или чуе за „Рицари” или „Рицарство” той си представя мислено много различни картини. Тези названия обикновено внушават някаква „романтична мистика”. През годините исторически и романтични писатели са създали великолепни истории за такива митични фигури като Крал Артур и Кръглата маса. Много от днешните представи за „едновремешните Рицари” се въртят около такива фантазии като Рицаря Парсивал и неговото търсене на Светия Граал.
Армиите съществуват в цивилизациите откакто хората воюват един с друг. Рицарството, обаче, не е съществувало като институция до началото на феодализма в Европа. Мъже, опитни в боя, основно наемници в армиите на крале или благородници, които са се отличили в битка, получавали признание за своята служба. Най-често това били благороднически титли и поземлени владения. С времето тези, които постигали подобно ниво при крале или други благородници, станали известни като някои, които били „Под разпорежданията (Order) на Краля”, откъдето впоследствие е дошло и названието „Орден” (Рицарски). Тези Рицари били изключително лоялни, способни и благонадеждни във времена, когато лоялността се ценяла високо. Тъй като думата на мъжа била негово задължение, Рицари полагали „клетва за вярност” към техния крал или господар. Никой крал или благородник не можел да иска повече от своите служители и васали.
|
продължава>
|
|
Азо, архиепископ Кентърбърийски, в края на ХІІ в. отправил молба към Тамплиерите, за да измоли позволение за Джоан – престаряла жена на рицаря Ричард Чалфилд, да прекара остатъка от дните си в перцептория Садлскомб – Съсекс – не като лице, получаващо пенсия, а като член на Ордена. Било е добавено, че тъй като тя е възрастна жена, никакви грешни подозрения не могат да възникнат от факта че е жена, още повече, че е дала обет за безбрачие. Този и няколко други подобни примери поставят въпроса за мястото на жените в Ордена на Храма. Уставът забранявал на Тамплиерите всякакви контакти с жени, но жени са допускани в Командориите със своите мъже в качеството си на пансионери. Освен това жени правели на Ордена щедри подаръци в пари и имоти. Ярък пример за това са Тереза Португалска и Матилда Английска.
|
продължава>
|
ОПРОЩЕНИЕТО НА ПАПА КЛЕМЕНТ V НА РЪКОВОДНИТЕ ЧЛЕНОВЕ НА ТАМПЛИЕРСКИЯ ОРДЕН Хирон, диоцес на Tours, 17-ти август 1308
Оригиналният документ се състои от голям лист пергамент (700x580mm), първоначално притежаващ печатите на тримата папски легати, които формирали Апостолическата Комисия ad inquirendum, назначена от Клемент V: Беренже Фредол, Главен свещеник на титулярната църква Пресвети Нерей и Ахилей и племенник на папата, Етиен де Сюизи, Главен свещеник на Св. Сирий в Терминис, Ландолфо Баркачи, Главен дякон на Св. Анджело. Той е в прилично състояние, въпреки че има големи виолетови петна, причинени от бактерии. Към оригиналния документ е било прикрепено автентично копие, което все още се пази в Тайния Архив на Ватикана под номер Archivum Arcis Armarium D 218. ASV, Archivum Arcis, Arm. D 217 Документът съдържа опрощението, което Папа Клемент V е дал на Великия Магистър на Храма, Брат Жак дьо Моле, и на другите ръководители на Ордена, след като те са се покаяли; след официалното отричане, което е задължително за всички, заподозрени дори само в еретически престъпления, ръководните членове на Тамплиерския Орден били върнати в Католическата Общност и им било повторно разрешено да получават причастие.
|
продължава>
|
По-долу са изразени три мнения за икуменизма и едно официално становище на Светия Синод на Българската Православна Църква. Тази болна за православните християни тема е постоянно дискутирана през годините. Това представяне има за цел да даде на читателите на нашия сайт най-обща представа за икуменизма и отношението на Българската Православна Църква (БПЦ) към него. В същия момент, нашите читатели трябва да узнаят, че Орденът на Храма обединява в редиците си християни от всички форми на изповядване на християнството и не прави разлика между католици, православни и т.н. християни. Това отношение към християните Орденът на Храма е доказал още по времето на кръстоносните походи и е запазил до наши дни. От друга страна, Орденът на Храма не налага по никакъв начин на Рицарите и Дамите си определена форма на изповядване на християнствито, независимо, че е наричан „католически” в широкото пространство. Нека да не забравяме, че Орденът на Храма не е взел участие в нито един кръстоносен поход на Католическата Църква срещу християни и е останал верен на принципа си да не вдига ръка срещу християни. Просто за Ордена на Храма разделение на християните на православни, католици, лютерани и т.н. не съществува и понятието „икуменизъм” е външно за него. Но това „външно” касае дълбоко християнството и неговото единение. От тук идва и необходимостта от едно по-дълбоко разглеждане на темата и вникване в проблематиката й.
|
продължава>
|
|
|
<< Начало < Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща > Край >>
|
Страница 5 от 6 |
|
|
|
|
|
Н.С.В. Жак Шарл ДЮБОС, EMC
Велик Магистър
на Ордена на Храма
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Господня Молитва
Отче наш, Който си на небесата!
Да се свети Твоето име,
да дойде Твоето Царство,
да бъде Твоята воля,
както на небето, тъй и на земята;
насъщния ни хляб дай ни днес,
и прости нам дълговете ни,
както и ние прощаваме на нашите длъжници,
и не въведи нас в изкушение,
но избави ни от Лукавия;
защото Твое е царството
и силата и славата вовеки.
Амин.
|
|
|
|
|
|
|